Visit: Chalong Temple/Wat Chalong

Na de prachtige tempels in Bangkok, heb ik vandaag een tempel in Phuket bezocht. Het was voor ons niet ver rijden, want we wonen dichtbij.

DSC_8618

Keer op keer word ik opnieuw verbaasd van hoe prachtig de tempels zijn. Kleurrijk, bladgoud, krulletjes, alles erop en eraan.

Over de tempel

In het begin van de 19e eeuw is deze tempel gebouwd en samen met Big Buddha is dit de meestbezochte plek in Phuket. Het staat ook relatief dichtbij Big Buddha (wat ik gisteren heb bezocht), dus je kunt het gerust samen op één dag doen.

Dresscode

DSC_8635

Het is belangrijk om te weten dat je:

  • geen blote schouders mag hebben
  • geen blote buik mag hebben
  • geen blote billen/bovenbenen mag hebben

Niet vergeten:

Wanneer je een tempel betreedt, moet je weten dat je altijd je schoenen moet afdoen. Vandaar ook, zoals je op de foto kunt zien, staan overal borden zodat niemand vergeet zijn of haar schoenen uit te trekken.

(Aanschouw mijn papa, hij komt even hallo zeggen op de foto hierboven!)

Welke Boeddha ben jij?

DSC_8596

In deze ruimte staan 7 beelden van verschillende Boeddha’s. Voor elke dag van de week één. De Boeddha die staat bij de dag waarop jij geboren bent, die Boeddha ben jij. Ik ben geboren op een dinsdag, dus dat wil zeggen dat ik ‘de liggende Boeddha ben’.

Overal dieren spotten

DSC_8612

Net zoals honden en katten, lopen kippen hier ook volledig vrij los. Ik weet niet of ik het schattig of zielig moet vinden, want ik weet dan ook niet of het ‘huisdierkippen’ zijn, of dat ze er zijn om te slachten? Ik hou er wel van als ik zie dat ze hun vrijheid krijgen, want vaak zie ik veel dieren bij elkaar opgesloten.

Monniken

DSC_8627

Zoals bij elke tempel (meestal toch), wonen en leven de monniken bij de tempel. Ze staan vroeg op om boodschappen te doen, ze eten, ze mediteren… Ik hoop in de komende weken meer te weten te komen over monniken en eventueel in contact te komen, want van zo iemand kan ik denk ik veel leren.

Enkele beelden

DSC_8613DSC_8602

The temple is the knot that ties heaven and earth together.

 

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag